Rekonstrukce železničního koridoru Hostivař pokračuje podle plánu

Modernizace železničního koridoru mezi pražským hlavním nádražím a Hostivaří v délce téměř sedm kilometrů se může nazvat železniční stavbou desetiletí. První čtyřkolejná trať v České republice uleví přetíženým dopravním úsekům. Díky ní se cestující dopraví po moderní vysokokapacitní trati rychleji, bezpečněji a pohodlněji ze stanice Praha-Hostivař do stanice Praha – hlavní nádraží.

Aktuálně pokračují práce v ŽST Vršovice, kde je zprovozněno čtvrté nástupiště (obr. 1) včetně podchodu (obr. 2). Na mostě přes ulici Bartoškova probíhá hlubinné založení prostřední části mostu. Téměř hotova je Technologická budova a trakční měnírna v Zahradním Městě, nyní se pracuje na obvodovém plášti. Na mostu přes ulici Průběžná (obr. 3) se připravuje osazení dalších nosníků, nad tramvajovou tratí nadále zůstává rámová konstrukce. Od Vršovic do Edenu probíhají práce na železničním spodku pro koleje 201, 202, 205, 207, 921 a 922.

Přípravné práce začaly na jaře 2018, dokončeno by mělo být v říjnu 2021. Pro Správu železnic projekt realizují Metrostav, SwietelskyRail CZ a SMP CZ.

Metrostav a.s. pokračuje ve své činnosti i během současného Nouzového stavu. Práce na stavbách i v kancelářích jsou podřízeny nařízením vlády. Prvořadé v uplynulých dnech bylo zajištění ochranných pomůcek zaměstnancům. Tento úkol připadl Divizi 11 a dceřiné společnosti M Stavebniny. Dodávky roušek firma řeší z různých zdrojů, zatím se jako jediný spolehlivý zdroj ukázala vlastní výroba. Roušky pro Metrostav šijí zaměstnankyně i zaměstnanci, jejich rodiny a jejich známí. Dezinfekci si firma prozatím míchá sama z nakoupených surovin. Proběhlo i školení dvou skupin kolegů na provádění desinfekce prostředí z preventivních důvodů i pro případný styk s nákazou. Firma zajišťuje i generátory ozonu pro dezinfekci interiérů.

Další informace a záběry z dronu naleznete v následujícím videu: